Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ár:
2.995 Ft
2.396 Ft
Kedvezmény: 20%
Menny.:db

Sport - Motor GP Sztorik 2012–2013 - Baráz Miklós, Földy Attila

Ár:
2.995 Ft
2.396 Ft
Kedvezmény: 20%
Menny.:db

A MotorGP Sztorik mindig bőven adnak beszédtémát. 2012-től - az új szabályok nagyobb szabadságot adtak a versenyzőknek és a csapatoknak.

Többek között a Formula 1-hez hasonlóan az esős versenyeken piros színű zárófényt kell használni a motorokon a jobb láthatóság és a nagyobb biztonság érdekében.

Ebben a könyvben ismét megtudhatják a miérteket a két keréken való száguldás hazai szerelmesei.

Szállítási díj: 1.500 Ft
Átlagos értékelés: Nem értékelt

Leírás

Részlet a könyvből 18. futam – Spanyolország, Valencia 2012. november 11.

Száguldás a stadionban. Valencia, mint pálya remek adottságokkal rendelkezik! Olyan, mint egy labdarúgó, vagy atlétikai stadion...

Középen lent az aszfaltcsík, a környező tribünökről pedig a 4005 méter hosszú pálya minden pontja belátható.

A viszonylag rövid pályát még izgalmasabbá teszi a 876 méteres rajt- és célegyenes, miközben – a versenyzők elmondása szerint – bőven van lehetőség az előzésekre, nevezetesen négy kanyar előtt könnyedén kifékezhető az elől haladó, ha valaki elég bátor és jól használja ki a szélárnyékot...

Az viszont a kiszámíthatatlanság faktorává vált erre az évre, hogy új aszfaltborítást kapott a pálya. A minőségről és az ilyenkor óhatatlanul is „előkerülő” huplikról, kisebb bukkanókról semmit sem tudott a mezőny.

Pedig, ha ezek az apróbb egyenetlenségek a féktávokon, netán a kigyorsításoknál vannak, komoly meglepetéseket okozhatnak...  

MotoGP. Ez már presztízs! Jorge Lorenzo a Phillip Island-on megszerzett világbajnoki cím után könnyed motorozást ígért a közönségnek, nem kizárva a győzelmet sem!

Dani Pedrosa is öröm-motorozásra számított, Casey Stoner pedig azt hangoztatta: jó lenne győzelemmel visszavonulni, hiszen április közepétől köztudott volt, hogy a valenciai futam leintését követően kiszáll a gyorsasági motoros világbajnokságból.

Ahogy mondta a családjának akarja szentelni az idejét, illetve kacérkodott az ausztrál túraautó-bajnoksággal.

A világbajnokság dobogós helyezettjein kívül a többiek a meglepetésben és a tisztes helytállásban bíztak, hiszen igencsak komoly mozgás volt az átigazolások piacán.

Gondoljunk csak Valentino Rossi visszatérésére a Yamahánál... A motorsport-kedvelőknek Valenciáról a szikrázó napsütés, a tökéletesen száraz aszfalt és a simogató meleg jut eszébe. Ez általában így is van...

Ezúttal azonban vizes pálya, csepegő eső és fázósan összehúzott dzseki jutott a versenyzőknek, no és persze a nézőknek is.

Az első szabadedzés kezdő tíz percében tizenkét versenyző futott mérhető kört, közülük Dani Pedrosa volt a leggyorsabb.

Az eső azonban rákezdett és nem volt kérdés, hogy a vizes pályához legjobban alkalmazkodók kerülnek előnybe.

Az megítélés kérdése volt, hogy kinek jelentett meglepetést Valentino Rossi első helye, de az ismét bebizonyosodott: csúszós körülmények között a Ducati – legalábbis – Valentino Rossival ütőképes.

Utóbb kiderült Nicky Haydennel is, aki beékelődött az olasz világsztár és Dani Pedrosa közé, a második helyre.

A három élversenyző mögött meglehetősen gyors volt még Aleix Espergaro, Cal Crutchlow és Andrea Dovizioso is. Negyed órával a leintés előtt Dani Pedrosa ismét az élre állt, de az utolsó két körben Nicky Hayden nagyot alakított.

Megnyerte az edzést, a boxban pihenő és az első helyet már elkönyvelő spanyol sztár előtt, míg a harmadik Jorge Lorenzo Andrea Doviziosót előzte meg. Menni vagy nem menni...? – ez volt a kérdés a második szabadedzésen, hiszen vizes volt a pálya, de lágy szellő lengedezett, így komoly esély volt arra, hogy felszárad.

Tipikusan az az eset volt: a vizes gumi sok, a slick-gumi pedig kevés! Nem is motoroztak többen, mint a mezőny fele... Ezen elül Casey Stoner, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso ki sem ment a boxból...

Azok közül, akik vállalták a „csúszkálást”, nagyon sokáig Ivan Silva vezetett, de aztán Randy de Puniet egy másodperccel gyorsabb kört futott, miközben Michele Pirro zárkózott fel a második helyre.

A két CRT motoros is megelőzte a három ducatist, mert a harmadik helyen Nicky Hayden, a negyediken Karel Abraham, az ötödiken Valentino Rossi végzett, azok közül, akik kimerészkedtek a félig vizes, félig száraz, de sokhelyütt tócsákkal borított pályára....

Közöttük volt Dani Pedrosa, aki – értelemszerűen – a boxutcából vágott neki a versenynek. A spanyol motorosnak szerencséje is volt – vagy tudott már valamit az időjárás változásáról –, mert pillanatok alatt száradt fel a pálya, és nagyon hamar a vezető Jorge Lorenzo mögé érkezett.

A Yamaha versenyzője egy ideig ellenállt az őt támadó honfitársának, de aztán a tizenkettedik körben egy óriásit bukott, amelynek módjával korábbi kínai esését idézte fel... 

Paraméterek

Kategória Sport, F-1, Motor
Oldalszám 592
Könyv kötése puhakötéses
Könyv hossza 225 mm
Könyv szélessége 155 mm
Könyv súlya 892 gramm
Bizományos értékesítés Van
ISBN/ISSN 9772060826128

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!